25 Aralık 2009 Cuma

Anlayan Beri Gelsin

İl Güvenlik Kurulu , Abdi İpekçi'de yer alan saha içi koltukların kaldırılmasına karar vermiş. Gerekçe güvenlik... Muhtemelen son GS - FB maçında yaşanan olaylardan sonra bu yargıya varmış paşazadeler. Gerçi görüşmeler halen daha devam ediyor ama , İl Güvenlik Kurulu'nun bu kararda ısrarcı olduğu söyleniyor. Hani oturdukları yerden karar almak çok kolay oluyor insanlara. Acaba hayatlarında kaç kez basketbol maçına gittiler. Sayın Emniyet Müdürümüze sormak istiyorum, atadığınız polisler, o gün orada olay çıkartan arkadaşların kaç tanesini tanıyordu acaba. Hani ben biliyorum da, siz de biliyorsunuzdur muhtemelen. Saha içi koltukları en pahalı tarifeden satılan koltuklardır. Genelde basketbol izleyicisi gelir oralara. Kalan kısımlarda da genellikle sporcuların yakınları oturur zaten. Yani şu sahada yaşanan olayları, saha içi koltuklara bağlamak ciddi bir deha örneği olsa gerek. Aziz Yıldırım'ın karara itiraz ettiği söyleniyor. Nasıl etmesin ki, o koltukların en ucuzunu 350 liradan sattı sezon başında. Şimdi orada 600 lira verip kombine alan adama, çık tribüne nasıl desin... Misal tüketiciler bu karar karşısında Basketbol Federasyonu'na dava açsa ne olur. Aynı sorun Galatasaray'da da var. Onlarda Fenerbahçe kadar çok olmasa da, saha içine bir sürü kombine sattılar. Geçen yazımın son kısmında bahsettiğim olaya doğru zorla itiyorlar insanları. Yani oraya geliş amacı çok belli olan bazı tipler var. Kimse bize çıkıp da efendim biz bunları nasıl belirleyelim demesinler. Sürekli salona gidip gelen belli bir ekibiniz var, ben de salon sporlarını çok yakından takip eden biri olduğum için, hemen hemen her salonda aynı amirle karşılaşıyorum. Artık birbirimize selam sabah verip, hal hatır sorar hale geldik, yakında bayram ziyaretine el öpmeye gideceğim nerdeyse. O tribüne gelen insanların içerisinden kimlerin olay çıkartabileceğini polis gayet iyi biliyor...Güvenlik zaafı var ise bu öncelikle Federasyon'un sorunudur. Ya polise yetki vereceksin, ya da polisi salondan çekmek istiyorsan oraya özel eğitimli güvenlik görevlileri koyacaksın. O koyduğun güvenlikler de polisten tek tek, kim kimdir, necidir öğrenecek. Öğrenciler olmasa Maarifi ne güzel idare ederdim mantığıyla bu iş olmaz.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...