9 Aralık 2009 Çarşamba

Piyango Kime Vuracak

Bu hafta sonu FIBA Türkiye'de düzenlenecek Dünya Basketbol Şampiyonası'na katılacak son 4 takımı yani "Wild Card" sahiplerini belirleyecek. Konu ile ilgili güzel bir makale buldum şuradan siz de okuyabilirsiniz. En önemli kural bir FIBA ZONE'dan yani bir kıtadan maksimum 3 temsilciye Wild Card verilebilir. Bu noktada muhtemelen Avrupa Kıtasına 2 Wild Card verilecek. Kalan 2 Wild Card'dan birinin Amerika'ya, diğerinin de Asya'ya verilmesini bekliyorum ben şahsen.

Kıtalara göz atarsak Wild Card'ı cepte olan tek ülke Dominik Cumhuriyeti gibi duruyor. Avrupa'dan iki takıma verileceğini söylemiştim. Normal şartlarda hiç düşünmeden Rusya ve Litvanya'ya verilmesi lazım. Ancak 2012 olimpiyatları İngiltere'de olacağı için onların da şansı var gibi. Gerçi ben FIBA yetkilisi olsam Litvanya ve Rusya'nın dışarda kalması ihtimalini düşünmezdim. Yani Litvanya ya da Rusya Olimpiyatlara doğrudan katılmak için gereken dereceyi elde edebilecek takımlar bu şampiyonada. Böyle bir fırsat varken zaten olimpiyatlarda ev sahibi olan İngiltere ile kontenjan harcamak saçma olur diye düşünüyorum. En büyük çekişmenin Nijerya ve Lübnan arasında olması bekleniyor. Lübnan belli bir basketbol kültürü olan ülke, Nijerya'da Afrika kıtasında yavaş yavaş basketbol olarak adımlar atmaya çalışan bir ülke. FIBA'nın burada vereceği karar ne olacak ben de merak ediyorum. Her ne kadar FIBA'nın Lübnan'ı seçeceğini düşünsem de, gönlüm Nijerya'dan yana onu da belirtiyim.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...