26 Ağustos 2010 Perşembe

2010 Geldi Çattı, Hazır Mıyız ?


Turnuvanın resmi olarak başlamasına iki gün var. Takımlar son hazırlıklarını bitirdi ve maçlarını bekliyorlar artık.Hazırlık maçlarının bir kısımını izleyebildim, malum iş yoğunluğu var bu aralar biraz. En son  dün ABD - Yunanistan maçına baktım. Genel olarak ABD turnuvaya çok hazır. Rajon Rondo'yu da göndererek (kendi gitti palavrasına inanmıyorum ben), tamamen avrupai sisteme uygun bir kadro tuttular ellerinde, oyun planları da tıkıt tıkır işliyor, şüphesiz baş favori onlar. ama turnuva ortamı farklı olabilir, uzun rotasyonu sağlam olan takımlar ıkıntı yaşatabilir diyorum ABD'ye. 

Yunanistan genel itibari ile inanılmaz top kaybı yaparak oyandı dün. Sofo ve Bourousis'in olmayışı da etkiledi onları. Ancak buna rağmen Tsartsaris ile zaman zaman ABD pota altında çok etkili olmaları, ABD'nin o noktadaki sıkıntısını ortaya koyuyor bence. Yunanistan takımı bence turnuvay son derece hazır. Sofo ve Bourousis'in de eklenmesi ile çok sağlam maçlar çıkartacaklarından eminim. Grubumuzda bizim en büyük rakibimiz olacaklar. 

Bize gelince, Efes Turnuvası gösterdi ki, daha önceki turnuvalarda eleştirdiğimizden daha farklı bir milli takım profili göreceğiz sahada. Mücadele eden, doğru şut ya da pozisyon için top çeviren bir takım görüntümüz vardı. Umarım bunu turnuvanın geneline de yayabiliriz. Hido'nun fizik olarak halen daha tam hazır olmadığı çok net ortada, Ersan'ın da maske ile oynaması gündemde bir müddet. Bütün bunlara rağmen grubun favorisiyiz. Gruptan sonrasında ne olur bilemiyorum, tamamen gruptaki yerimizle doğru orantılı olacak gideceğimiz yol. Onu da o zaman düşünürüz. 

Diğer takımlara baktığımızda Arjantin belli bir düzen içerisinde oynuyor ama sanki eski güçlerinde değiller gibi geldi bana. Litvanya'yı ABD'ye karşı izledim ve çetin ceviz olacaklar bu turnuvada. İspanya'da Calderon'un kadrodan çıkarılması bence çok olumlu etki yapacak takıma. Bu turnuva Rubio'nun turnuvası olabilir. İspanya halen daha ABD ile birlikte eşit şansa sahip gözümde şampiyonluk için. Sırbistan'dan çok şeyler bekliyorum bu sefer, biraz daha tecrübelendiler, takım kimyası daha da oturmuş durumda. Teodosic gibi gençlerin enerjisi, Krstic gibi bir usta elle birleşince ortaya dinamik bir takım çıkıyor. Ancak bu noktada hem Yunanistan hem de Sırbistan FIBA'nın eline bakıyor şu anda. Teodosic,Krstic,Fotsis ve SOFO'ya FIBA ceza verirse bazı planlar bozulabilir her iki takımda da. Genel olarak renkli bir turnuva olacak, Avrupa takımları biraz formda gibiler bu sefer merakla bekliyorum maçları açıkçası. 
Gelelim işin organizasyon boyutuna . Açılış konserinde TBF, Fazıl Say'ın yer almasını istemiş. Ama tıpkı İstanbul 2010'da olduğu gibi gene veto yemiş kendisi. Her neyse efendim, efendi dedim de Turgay Demirel geldi aklıma bak. Basketbolun efendisi sayılır yahu o da, buyurmuşlar ki muhteşem bir açılış konseri olacak. Programa bakıyoruz, Haris Alexiou, Sezen Aksu, Cirque de Soleil veeeee Müslüm Gürses. Evet Müslüm Gürses'de orda olacak. Şimdi Müslüm Baba'yı kimlik karmaşısına sokmak hata, adam orda damardan mı girsin Temple Of The King'in türkçe versiyonunu mu söylesin yani. Bu arada Avrupa çapında hatta dünya çapında tanınan bir takım sanatçılarımız varken, Sezen Aksu'yu çıkartmak gerçekten dahice. Tamam Minik Serçe vs. eyvallah, ama bir Manga ya da Sertab kadar bilinirliği yok Avrupa'da. Bu bir Dünya Şampiyonası Fazıl Say gibi ya da ona benzer başkaları gibi sanatçılarımız varken oraya Müslüm'le Sezen'le çıkmak, hangi akıllının kafasından çıkmışsa tebrik ederim. Elin İtalyan'ı Alesssandro Safina'yı gönderir, senin elinde ona eşlik edebilecek dünyaca ünlü klasik müzik sanatçıları varken, Müslüm'ü çıkartırsın oraya. Ne diyelim hayır olsun. 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...