13 Şubat 2010 Cumartesi

Yazıklar Olsun Bu Ülkeye 2




Bu yazının ilk bölümünde Tuğba Karademir'in yaşadığı zorlukları anlatmıştım. Kendisinin blogunu takip ediyorum, oradan güncelliyor bilgilerini. Malum çalışan biri olduğum için Olimpiyatların açılış törenini izleyemedim. Sabah bloga girdim, Tuğba açılış töreninden fotolar koymuştur belki diye, sonra okuduğum yazı karşısında beynimden vurulmuşa döndüm. Mevzu şu kısaca dostlar. Açılış töreninde bayrağı Tuğba Karademir taşıyacaktı, ancak kendisine hiç haber verilmeden bu karar değiştirilmiş, ve bayrağı Kelime Aydın Çetinkaya taşımış.

Şimdi öncelikle şunu belirteyim, bayrağı kimin taşıdığı umrumda değil, zaten oraya 5 sporcu ile gittiğimiz için hepsi aynı derecede değerli benim gözümde. Tuğba olmuş , Kelime olmuş hiç bir önemi yok. Hepsi bizi temsil ediyor neticede orada. Benim buradaki itirazım Milli olimpiyat Komitesi'ne. Yani zaten diğer ülke sporcularının yanında, sportif alanın dışındaki konularda resmen "ezik" kalan sporcularımızın (bu tabiri kullandığım için üzgünüm , ama yetkililerin ve Türk Sponsorların bu konudaki acizliğini anlatacak başka kelime bulamıyorum ben, sporcularımıza değil lafım asla) moralini motivasyonunu en üst düzeye çekmeye çalışacakken bu davranışa anlam veremiyorum. Yani bu sporcularımız başka bir ülkede olsalar el üstünde tutulurlardı, elin 16 yaşındaki sporcusu şimdiden milyon dolarlık sponsor anlaşmaları kaparken , bizim yetenek olarak ondan kat be kat üstün olan sporcularımızın, nerdeyse ceplerinden para ödeyecek durumda olmasını kabullenemem. Bunun sorumlusu kimse hesabını versin demek isterdim de, malum bu ülkede ona hesap soracak bir mercii'de yok. Hani ellerinde olsa spor yapılmasına bile izin vermeyecek zihniyette insanlar var bu ülkede çünkü. Her neyse olayı dağıtmayayım. İşin dramatik yönü, Tuğba'nın bu haberi Vancouver'a gitmek için evinden ayrıldığı sırada röportaj için kapıda bekleyen yabancı basın mensuplarından öğreniyor olması. Hatta hem kapıdakiler, hem de kendisini arayan bir sürü gazeteci, isminin neden listede olmadığını soruyor kendisine. Yani tamam değiştirebilirsiniz, Olimpiyat Komitesi'nin tasarrufudur bu kimsenin itirazı olamaz zaten. Ama bari haber verme nezaketini gösterin yahu. Yani neresinden bakarsam bakayım skandalın daniskası bu olay, kurtarır yanı yok cidden.





Tuğba'ya da buradan helal olsun diyorum, içindeki Türkiye sevgisi cidden bambaşkaymış, ben bu kadar şey yaşasam pes ederdim muhtemelen. Ama tüm bu olanlara inat odasını Türk Bayrağı ile donatıp, gene de ülkesini temsil etmek için can atıyor. Saygıyla eğiliyorum kendisinin önünde gerçekten, şahsım adına yapabileceğim tek şey kendisi için, başarılı olması için bol bol dua etmek ve birde hangi saatte olursa olsun mücadelesine duyduğum saygının ifadesi olarak performansını canlı olarak izlemek.

( Tuğba'nın blog adresi : http://5dreams.panasonic.net/tugba_karademir/)




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...