1 Şubat 2010 Pazartesi

Efe Kuyumcu'yu Tanıyor musunuz ?


Efe Kuyumcu. Türkiye'de çok az hatta nerdeyse hiç bilinmeyen bir sporun temsilcisi olarak ABD'de yaşıyor, Amerika'da Stevens Institute of Technology'de Gemi Muhendisligi son sınıf öğrencisi. Aynı zamanda Finn sınıfında yarışıyor. Aslında Laser 4.7, Laser Radial ve Laser Standart sınıflarında yarışmış, hatta 94 kez milli olmuş bir sporcumuz kendisi. Ancak yelkende başarılı olmak istiyorum diyerek kendine hedef çizip, Finn sınıfına dönmüş tekrardan. En son ISAF World Cup Yarışlarının ikinci ayağı olan, Miami'de yarıştı. Dünya ve Olimpiyat şampiyonu olmuş bir çok sporcunun katıldığı bu yarışlarda mücadele eden tek Türk yelkencisiydi aynı zamanda. Yarış sonunda 37 kayıt arasında 31. oldu. Hani benim bu sporun teknik yönüyle hiçbir alakam yok, ancak çok basit bir mantıkla şunu görebiliyorum. Henüz 2. kez bu sınıfta yarışan bir sporcu, bu derece ciddi rakiplerin olduğu bir yerde 5-6 kişiyi geride bırakabiliyorsa bu iyi bir şeydir. Efe'nin hedefi 2012 Olimpiyat'larında ülkemizi FINN sınıfında temsil edebilmek. Peki ülkemizde kaç kişi bundan haberdar ? Hani ülkemize özgü bir durum vardır, bazı yerlerde sadece yarışmacı olabilmenin bile ne kadar büyük bir başarı olduğunu kavrayamayız. Bu yelken sporu da öyle algılanan bir spor ülkemizde. Ne diyelim çıktığı bu zor yolculukta kendisine başarılar diliyoruz. 2012 yılında umarız FINN sınıfında bir Türk yelkencisi olarak onu da görürüz Londra'da.

Bu arada kendisine www.tur35.com adresinden ulabilirsiniz. Şuradan da geçtiğimiz pazar günü NTVSPOR'da yayınlanan Rüzgar Üstü programında yayınlanan röportajına ulaşabilirsiniz.

1 yorum:

Sinan Kolat dedi ki...

benim tanıdığım efe, bu işi yapar! hayatını buna adayıp yanına yetenek de koyunca kesin olur diyorum ben!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...