8 Şubat 2012 Çarşamba

Kadınlar'da Sezonun En Önemli Maçı



Euroleague'de yoluna dolu dizgin devam eden Fenerbahçe ile sakatlıklardan başını kaldıramayan Galatasaray Medical Park bu akşam İpekçi'de kozlarını paylaşıyor. 



Öncelikle Fenerbahçe'nin Mersin BŞB'ye yenilmesi Fenerbahçe'nin tüm planlarını alt üst etti. Zira Fenerbahçe'nin 14 sayılık ve bir galibiyetlik avantajı vardı GS'ye karşı. Yani İpekçi'de 13 sayı ile maç kaybetme lüksü olarak çıkacaktı maça yenilmeselerdi. Şimdi ise maçı 1 sayı ile kaybetse dahi çok büyük ihtimalle final serisindeki saha avantajını kaybetmiş olacaklar. Çok etkiler mi derseniz etkilemez derim, sonuçta geçmiş yıllarda ki final serilerinden ortada her şey ama gene de avantaj avantajdır. 


Takımlara kısa kısa bakalım istedim. Fenerbahçe Cappie Pondexter takviyesi ile lige biraz daha asılacak gibi duruyor. Bu takviye benim için iki ucu keskin bıçak gibi. Fenerbahçe'de ciddi bir kolej takımı havası mevcut, Cappie ile Angel ve Penny arasında çıkabilecek olası saha içi güç savaşı endişesi yok desem yalan olur. Ancak bu noktada coach Dikeoulakos'un disiplinden taviz vermeyeceğini düşünüyorum, sezon başından bu yana yapı olarak bunu gösterdi. Fenerbahçe için en büyük ikilem bu sezon geçmiş sezonlara göre biraz daha formsuz gözüken Nevriye'nin yanına Matovic ile birlikte Tamane'yi mi koyacağı yoksa, kısa rotasyonu neredeyse sadece Taurasi ve Prince'e kalmış Galatasaray'ı Cappie'yi de alarak kısa rotasyonunda mı bitireceği ikilemi. Ben açıkçası her ne kadar Fowles ve Charles ikilisini tehlikeli bulsam da, sonuçta ellerine top geldiği kadar oynayacaklarına inanıyorum. Ayrıca Fenerbahçe için bir diğer tehlike de Melissa Can'ın verebileceği sürpriz katkı. Hoca'nın işine karışmak haddimiz değil ama ben hoca olsam pota altını riske edip şutör kısalarımla bitirirdim Galatasaray'ı.


Gelelim Galatasaray'a. En büyük silahları seyirci olacak bu maçta. Daha sonra da Taurasi. Fowles ve Charles'tan çok şey bekliyorlar ancak eğer yukarıda anlattığım şekilde bir Fenerbahçe sahaya çıkıp Prince Taurasi Işıl ve diğer kısalara baskı yaparsa savunma da Fowles ve Charles sadece ve sadece ribaundlar sonrasında edecekleri hücuma bakmak zorunda kalabilirler. Bu noktada her iki oyuncunun yapacağı en akıllı hareket Fenerbahçe uzunlarını faul problemine sokmaya çalışmak olacaktır. Kısa rotasyonun da Gülşah ve Alba sezonu kapadı, Şaziye yok. Tüm olay Taurasi Prince ve Işıl'ın üstüne kaldı. Kenardan gelecek Ayşe Cora ve Melissa Can'ın vereceği katkı ise soru işareti durumunda. Fenerbahçe kısa ağırlıklı bir beş ile sahada olduğu sırada Galatasaray alan savunması deneyecektir. Son Mersin BŞB maçında bu savunmaya zorlanan Fenerbahçe gene zorlanabilir. Ancak bunun bir riski de var , Penny Birsel Cappie gibi dış şutu yüksek oyuncular her zaman istikrarlı kaçırmazlar. Ayrıca Angel gibi delici penetreler yapabilen bir silah var Fenerbahçe'nin elinde ve alana savunmasını bozabilirler. tabi bu saydigim isimleri bire bir savunmakta çok zor. Ceyhun Yıldızoğlu için zor seçimlerin maçı olacak sakatlıklar cidden elini çok zayıflatıyor hocanın. 


Sonuç itibariyle hakemlerin ve taraftarın sonuca doğrudan etki edebileceği bir maç bekliyorum. Fenerbahçe'nin Avenida ve Mersin maçlarında adeta dayak yediğini düşünürsek o sertliğe cevap verebilecek noktaya geldiklerini düşünüyorum. Galatasaray'ın pota altı hariç o sertliği savunmada yakalaması zor gözüküyor. Benim tahminim ev sahibi avantajı ile Galatasaray'ın bir adım önde olduğu ama çok kırılgan bir yapısının olduğunu düşünüyorum. İşler biraz ters giderse olası faul problemi vs olursa Galatasaray için sonu hayal ettiklerinden çok farklı bir şekilde gelişebilecek maç olarak görüyorum. 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...