6 Aralık 2010 Pazartesi

Comandante Üzerine


Bunu yazmayı düşünmüyordum ama çok gereksiz muhabbeti döndürüldü. Tamamen bir Fenerbahçe taraftarı olarak yazacağım bu yazıyı. Yazdığım bu yazıyı senelerdir her alınan yabancıyı 5 Alex eder, 12 Alex eder diye havaalanında karşılayıp, küfür ederek yollayan insanların anlamasını beklemiyorum zaten.

Efendim Comandante (yani bazılarının iddia ettiği gibi COMMANDANTE diye de yazılmaz ) lakabının çıkışı Che Guevara'ya dayanır. Hatta Oliver Stone, Fidel Castro'yu anlattığı filmde de "Comandante" ismini kullanmıştır. Comandante lakabı, Güney Amerika'da halkına öncülük eden insanlara verilen bir lakaptır, Zapatista Marcos (ki kendisi Subcomandante'yi kullanır), gene Zapatista'ların kadın liderlerinden Ramona'ya buu lakap verilmiştir.


Küba'da da Fidel'e Comandante denir. Güney Amerika'da bolca kullanılan bir lakaptır. Hagi için de Karpatlar'ın Maradonası deyimine ek olarak "Comandante" lakabı kullanılmıştır doğrudur. Zaten futbolun özünde 10 numara oynayan oyuncular sahanın komutanı gibidir, Hagi'ye bu lakabın takılma esprisi de buıradan gelmektedir. İddia ediyorum, anket yapalım Hagi Karpatlar'ın Maradona'sı  olarak mı daha çok tanınıyor Comandante olarak mı diye cevap Maradona çıkar. İnsanlara Comandante dediğiniz zaman aklınıza ilk gelen nedir diye sadece Türkiye'de bile sorsanız alacağınız cev ap Che Guevara olur. Bırakalım bu hamaset edebiyatını o yüzden.

Efendim Fenerbahçe taraftarı  çaldı bu lakabı bilmem ne. Yahu arkadaş Alex nereli, Brezilya'lı. Güney Amerika'da bir insana " Comandante " lakabı vermek o insanı yüceltmek değil midir onu söyleyin bana. O pankart hazırlanırken, bir kişini aklına Hagi'ye "Comandante" deniliyordu düşüncesi geldiyse ben GS'li olayım.Tamamen Alex için, onun kültürüne özgü bir şekilde teşekkür etmek istenilmiş ve buna en uygun tanım kullanılmış. Sonuça bakıyorum ben, Türk milli takımında oynadığı halde tek kelime Türkçe konuşmayan Kazım'da o takımda, seramonide kızları İstiklal Marşı'nı okuyan Alex'de. Ki Alex'in twitter hesabına attığı şu mesaj, tüm Fenerbahçe taraftarını mesut etmiştir ziyadesiyle.


Bunun üzerine söylenecek bir şey yok, Alex Türkiye'nin tarihine geçmiş bir futbolcudur. Hiç bir yabancı oyuncu Alex'in yakaladığı istatistikleri yakalayamamıştır, kimse kalkıp bana Hagi UEFA kupası kazandırdı demesin. Bu lafı söyleyenler her şeyden önce o kupada en az Hagi kadar emeği olan başta Fatih Terim olmak üzere Okan, Emre, Popescu, Taffarel, Hakan Şükür ve Tugay gibi isimlerin emeğine ihanet eder. Bir oyuncu tek başına kral değildir asla yanındakiler ne kadar uyumlu ve iyi olursa, Hagi ve Alex gibi büyük oyuncular da o kadar çok parlar.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...