4 Mayıs 2013 Cumartesi

Duško Savanović: SIRP Basketbolunun İhtiyacı Olan PARA

 
Anadolu Efes'in deneyimli oyuncusu Duško Savanović geçtiğimiz günlerde Sırbistan'da yayın yapan Press.rs isimli siteye bir röportaj verdi. Sağolsun Bosna'dan olaya el atan Rüştü Ağabeyimiz sayesinde röportajın tam çevirisi aşağıda.. 



Efes Pilsen ve SIrbistan milli takımı basketbolcusu Duško Savanović Slovenya'da düzenlenecek olan Avrupa Basketbol Şampiyonasını  "Kartalların"  büyük sahneyi   bekleyemediğini iddia etmekte.
Savanović ile  ciddi ciddi ve açık şekilde konuşmak istedik ama bu olmadı, çünkü her zaman şakalarla  gerçeklesen bir sohbetti.

Darko Ljubenović: Gelecek Eylül ayında ki Avrupa Basketbol Şampiyonasından ne bekliyorsun?
Duško Savanović: Avrupa Basketbol Şampiyonasında polemik yok, temiz bir iş. Takıma seçilenler en iyiyi oynamak isteyecekeler bu büsbütün olarak normal. Ben turnuvada çok az sürpriz bekliyorum, ama eminim ki bir takım tüm denge ve  beklentileri aşarak yukselecektir.
Darko Ljubenović: Bizim "Eski Yugoslavya" grubundan hoslanıyormusun. Sırbistan'ın  grupta oynacağı Bosna Hersek, Makedonya, Karadağ, Letonyave Litvanya maçları var?
Duško Savanović: Genel olarak en iyi basketbol Balkanlar'da oynanıyor ve emin olarak'da söylüyorum en iyisi.Bizim grup muhtemelen çok ilginç olacak.
Darko Ljubenović: Grupta en zor takım hangisi olacaktır?
Duško Savanović: Biz herkesi yenebilir ya da yenilebiliriz bunu herkese gosterdik.Her takımın bizimle oynamasi  zor olacak ve  bizim'de her takımla oynanmamız zor olacak.
Darko Ljubenović: Grubumuzda ki milli takımlar da herhangi bir arkadaşın var mı?
Duško Savanović: Her milli takımda çok arkadasım var. Bizim ilişkilerimiz de öncelik arkadaşlık sonra ise iştir.
Darko Ljubenović:Sırp basketbolunun problemi nedir?
Duško Savanović: Bizim basketbolumuzun ihtiyacı olan istikrarli finansal sistem, pek cok insan  bu yüzden ülkeden ayrılmakta. Bizde Türkler veya Ruslar gibi maddi kaynak olsa Avrupa'nın en güçlü ligi bizim olurdu.
Darko Ljubenović: Sırbistan Milli Takımı ne zaman yeniden madalya alabilir?
Duško Savanović: Bunu bilseydim bir bahis merkezi açardım
Darko Ljubenović: Bu yaz milli takımda senin belki'de en eski (en yaşlı) oyuncu olabileceğini biliyormusun?
Duško Savanović: Krle (Nenad Krstić) milli takımda en yaşlı olan sonra ise benim. 5 yıl önce de bu durum vardı, bu benim için problem olmadı.
Darko Ljubenović: Milli takımda seni en çok motive eden kim?
Duško Savanović: Aleksander Maca Rašić. Adamın ağzı hiç durmuyor.
Darko Ljubenović: İstanbul nasıl, kendini Türk gibi hissediyor musun?
Duško Savanović: Çok iyi. Ben Srb her zaman. (Türkçe olarak bu cevabı verir )
Darko Ljubenović: Dili ( Türkçe'yi) ögrendin mi?
Duško Savanović: Bir önceki cevabı oku
Darko Ljubenović: Bana iki baklava ve üç tulumba lutfen! Bunu nasıl söylüyorsun?
Duško Savanović: Yüksek sesle, daha çok yüksek sesle, çünkü Türkler kafeler'de yüksek sesle konuşmayı seviyor.




Darko Ljubenović: En çok ne yemekten hoşlanıyorsun?
Duško Savanović: Tulumba ve baklava
Darko Ljubenović: İstanbul'da gördüğün bir şey sana Belgrad'ta neyi hatırlatıyor?
Duško Savanović: Yemek, kafe, restaurant vs. Onlar bizim kelimeleri yüzyıllar boyunca çaldılar. Örnek: Pendžer(Pencere), Sunđer(Sünger),Kapiji(Kapı) hahahahaha
Darko Ljubenović: Şimdiye kadar Kapalıçarsı'dan kaç tane deri ceket aldın?
Duško Savanović: Şimdiye kadar hiçbir şey almadım ama bu ben asla almam anlamında değil. İnsanlar'da büyük bir yanılgı var deri Türkiye'de ucuz. Bu doğru ama kaliteli bir deri almak istiyorsan bu çok pahalı.
Darko Ljubenović: Her sene Efes Pilsen'in çok iyi isimleri var ama Avrupa Ligi'nde asla kupayı alamıyor. Şimdi de dörtlü finale bir adım kala Olympiakos'a kaybetti?
Duško Savanović:Isimler sadece birdir, ama sahada bu isimlerin ne yaptığı önemlidir. İsimler her zaman gerçek gösterge değildir, maçın içinde pek çok faktör vardır ki bu durumu etkileyen.
Darko Ljubenović: Önceden Efes Pilsen'de ambiyans nasıldı, şimdi nasıl?
Duško Savanović:Avrupa Liginden elendikten sonra sana ne söyliyebilirim, bilmiyorum. Bu soru kulübün genel menejerine sorulması gerekir. Bu da onun telefon numarası: +90533........
Darko Ljubenović:Seni medya'da neden göremiyoruz?
Duško Savanović:Ben çok popüler mekanlara gitmiyorum. Benim kafem Cici – Mici. Sadece buraya gidiyorum. Şaka yaptım, ben skandal yapmam ve bunun için beni arama.
Darko Ljubenović: Avrupa Ligi için blog yazıyorsun... Kariyerini bitirdikten sonra gazeteci olabilir misin?
Duško Savanović: Valla sen yapıyorsan.... Şaka yapıyorum. İnaniyorum ki bir kaç ay  yapabilirim ama sonra yapamam. Bu çok zor bir iş. Aferim size.
Darko Ljubenović: Bu sezon bittiğinde Zlatibor'a** gitmeyi düşünüyor musun?
Duško Savanović : Evet, orasi benim favori destinasyonum'dur. Bu tatil burun deliklerim ve midem için. Duman ve diet yiyecekler yok.


** Zlatibor, Sırbistan'ın batısında yer alan dağ şehri. 

Röportajın orjinal linki : Savanović: Ja sam kapiten za šalu i smeh!

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...