18 Ocak 2012 Çarşamba

Efsaneler Asla Ölmez Lefter



Ölüm haberini aldığım zaman iş gereği Marmaray Şantiyesindeydim, biraz mola vermiş Nautilus'ta bir cafe'de sıcak çayımızı içip ısınmaya çalışıyorduk. Twitter hayatımıza girdi gireli bilgi akışı hızlanmaya başladı zaten. Aldığımız kötü haberle moralimiz bozuldu. Geçen yıl FBloggers olarak ada'ya gittiğimizde yanımda ablam vardı, hamileydi o zaman onu yalnız bırakmamak için Lefter'e gitmeden dönmüştüm o gün. Lefter'i o gün göremedim belki ama yeğenime anlatacağım en büyük Fenerbahçe'li o olacak.  " Bitti Kalem Doldu Defter " diyerek belirlemiştik yolumuzu, madem ki Fenerbahçe'yi yazacaktık yolumuzu en büyük Fenerbahçe'li aydınlatmalı diye düşünmüştük. 




Cuma gecesi ve Cumartesi günü ciddi sıkıntılı bir çalışma devresinin ardından hasta olarak eve dönmüştüm, ilaç vs derken pazar sabahına biraz daha toparlamış kalktım. Son görev için babamı da alıp stadın yolunu tuttum. Daha önceki edisyonlarını kaçırmıştım ama bu sefer yakaladım ve aldım, efsane çubuklu formamı da giyip geçtim törene. Stada girdiğimde biraz hayal kırıklığı yaşamadım değil daha kalabalık olsun isterdim Lefter Baba'nın cenaze töreninin. Gerçi gene de kolay kolay bir futbolcuya nasip olmayacak kalabalık vardı, bulunduğum yerde karşı tarafa bakınca mavi parkaları içerisinde tüm altyapı oyuncularımızı görmek mutlu etti beni. Sonra konuşmalar başladı, önce torunu Özlem sonra Özcan bize hatırlattı Lefter'in sadece futboluyla büyük olmadığını, insanlığı ile de büyük olduğunu. En son Aziz Yıldırım'a mektubu okunduğunda kötü hissettim iyice kendimi. Sonra skorboard'dan tabutun omuzlanışını gördüm, Reto Ziegler en öndeydi. Daha bu ülkeye geleli aylar olmuş, muhtemelen hayatında Lefter'i hiç duymamış birisiydi. Ölümünden sonra ona anlattılar belki de kendi araştırdı okudu. Kenarda dursa kimse ona bir şey demezdi ama o en önde tabutu taşımayı tercih etti. Belli ki ona anlatılanlar ya da okudukları yetmişti bu efsaneye göstereceği saygı için. Performansı iyi olur kötü olur bundan sonra ama insanlığını adamlığını tartışmam Ziegler'in artık. 




En üste koyduğum foto hislerimizin tercümanı. Biz sana hakkımızı ne kadar helal etsek az Lefter Baba. Senin oyunculuğunu göremeyen binlerin senin tezahüratını haykırmasıyla uğurladık.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...