2 Mart 2014 Pazar

DANILOVIĆ: ARKADAŞIM BENİ BIÇAKLADI (AMA SUÇLU OLAN BENİM )


Aileler Tanrı'ya dua ediyorlar: '' Çocuğum Danilović gibi olsun! " Partizan Basketbol Kulübü Başkanı Predrag Danilović, Sırbistan'da yayınlanan haftalık "Dnevnik“ dergisinden Veljko Miladinović'e açıklamalarda bulundu. Spor Delileri olarak sizlere bu açıklamaların yer aldığı röportajı çevirdik.
     Danilović röportaj esnasında basketbola has atmosferi anlattı.  Röportaj Danilović'in ofisinde devam ederken Partizan'ın efsanevi taraftarı  Miša Tumbas kapıyı çalmadan içeri girdi.
Miša Tumbas

Dnevnik dergisinden Veljko Miladinović, ''Miša Tumbas kimdir, bunu açıklamak çok zor'' diyor


Miša Tumbaš, Daniloviće "Sale antrenman bu akşam saat kaçta?" diye sorar 


Danilović de bu soruyu cevaplar:

-"Bilmiyorum, Dule'ye sor“( Dule Partizan Baş antrenörü Dusko Vujosevic'in lakabıdır) .

Biz Miša'ya güldük, Miša da Partizan'ın güney tribünü'nde senelerce bizi güldürdü.
Danilović Veljko'ya : "Dünya'da bir kulüp başkanı'nın odasına  Miša gibi giren var mıdır? Bu Partizan'da var olan aile atmosferini gösterir; dünya'da hiç bir yerde bu yok!"
Hikaye devam ediyor.
Duško "Dule" Vujošević ve Miša Tumbas
Misa ile Partizan Basketbol Takımı'nın fenomeni Danilovic arasında geçen bu keyifli diyalog, Danilovic ile bu sohbeti yapmamızın sebebidir.

Predrag Danilović'in aylar önce bir kafede çıkan tartışma sonucu yaralanması Sırbistan'da büyük yankı uyandırdı. Bu saldırıyı gerçekleştiren isim, arkadaşı Branka Filipović idi. Her ne kadar Sırbistan Başbakanı Ivica Dačić  bu olayı '' Sırpların arasında olan tipik bir kafe kavgası“ olarak nitelendirse de  bu olay sonucu Danilović baş, el ve midesinden yaralanmış; görülen dava sonucunda ise Danilović'i bıçaklayan  Filipović, 4.5 yıl hapis cezası almıştı.

Predrag Danilović ve kendisini bıçaklayan arkadaşı Branka Filipović 
 Bu olay Sırbistan'da bir kaç ay gündemden düşmeyen bir tartışma konusu oldu. Gençlerin idolü olmuş eski bir basketbolcu gazetelerin üçüncü sayfalarına konu olabilir miydi?

Kariyerinin en başarılı dönemlerine imza attığı  Virtus Bologna'da  giydiği 5 numaralı forma emekli edildi ve kulübün onur listesine adını yazdırdı

Danilović :  "Ünlü bir basketbolcuydum ancak hayatımda çok az sayıda röportaj verdim“ diyor.

İnsanlar Danilović'e sadece Partizan koçu Dule Vujošević'in ondan daha zor olduğunu söylüyor. Danilović ile kendisinin karakteri, fenomen Partizan kulübü, Sırp halkı ve politika hakkında konuştuk.

 Danilović & Dule Vujošević
"En iyi arkadaşım beni bıçakladı. Sonunda ben suçluydum; ancak kavgayı ben başlatmadım. Kavgayı başlatmak için hiç bir provokasyonda da bulunmadım. Ne olması gerekiyordu da suçlu olmalıydım? Ölmem mi  gerekirdi? "  

Danilovic devam ediyor:

"Ben halktan biriyim, sporcuyum. İnsanlar bana: '' Bu seviyeden aşağıya inme; sen halk figürüsün; bu seviye senin seviyen değil!'' diyor.  Sabah uyandığımda aynada kendime bakmam gerekiyor. Çocuğuma ne söylemem gerekir? – Seni birisi tokatlarsa ona gider ve öpersin mi?  Ben kendimi  tutmayı öğrendim. Herhangi birine yüzüme tükürme imkanı vermem. Bana sınır koymam öğretildi; bazı insanların bu sınırı geçmesine izin vermem. Bu yabanilikse, bu vahşilikse, ben yabani ve vahşiyim. Herkese söylüyorum, kim beni vahşi ve yabani görüyorsa onlar böyle düşünmeye devam etsin. Çünkü bu insanlar onlar hakkında ne düşündüğümü bilselerdi, benim hakkımda yüz kere daha fazla kötü düşünürlerdi.

“Gençlerin ve sportmenlerin idolü bu duruma gelmemeliydi“ şeklindeki yorumlara, Danilović şöyle cevap veriyor:



"Hayatını bilmediğin insanlar hakkında nasıl yorum yapabilirsin? Bunları söyleyenler umrumda bile değil. Benim gençliğimde suçlu kimseler vardı. Maç sırasında kavgalar da ettik gerilim de vardı ve bu normaldi. Ama benim idollerim arasında suçlu kimseler ve turbo folk sanatçıları yoktu. En iyi arkadaşım tarafindan bıçaklanmam bir çok gence kötü örnek oldu. Ancak bu sadece benim hatamdı. Onun  hasta olduğunu göremedim. Beni bıçaklayabileceğini düşünmedim. Sırbistan'da aileler yükümlülüklerinden kaçıyorlar. Onlar için önemli olan şey ise kafelerde daha çok zaman geçirmek daha çok para kazanmak ve çocuklarına sadece ayda 100 euro harçlık vermek. Onlar için önemli olmayan şey ise çocukları ile ilgilenmek. Bu aileler için yeterli ve bunun yapılabilecek en iyi şey olduğunu düşünüyorlar. Bu ailelerin problemi. “Çocuklarımız Danilović gibi olmalı“ diye dua ediyorlar. Kendimi eşi benzeri olmayan biri olarak görmüyorum, hayatım boyunca ne yaptıysam ben buyum."

Başbakan Ivica Dačić ve Danilović
Danilović hastanede  kaldığı ilk günlerde ziyaretine gelen politkacıları hatırladığını, bunun oynanacak olan derbi öncesi gerginliğin düşürülmesi için bir bahane olduğunu söylüyor.
 "Onları gelmeleri için zorlamadım. Biliyorum ki bazıları sadece gerçekten gelmek istedikleri için geldiler. Belki bu durumda yapmaları gerekeni yapamadılar ama bu durumda tansiyonu düşürmek için gelmediler. Politikacılar biliyor ki ben taraftarları kumanda  etmiyorum. Taraftarların yaptığı siyasi tezahüratlara karşı ne düşündüğümü biliyorlar. Oyunun içinde bu tip tezahüratların yerinin olmadığını düşünüyorum. Politikacıların bu konuyla ilgili farklı düşünceleri varsa bu onların problemi. Beni ziyarete gelen  Vučić, Dačić, Đilas ve Boris'e  saygı duyuyorum. Her şeyden önce Bologna'da rakibim olan  Carlton Myers'ın ziyaretine saygı duyuyorum. Sadece tansiyonu düşürme bahanesiyle ziyaretime gelenlere saygı duymuyorum. Beni aramalarını ve mesaj göndermelerini de takdir etmiyorum. Dostluklarını  bana ne yaptıkları ile ölçüyorum. Arkadaşlığımı kelimelerle değil yapacağım işlerle göstermek isterim. Ben teorik olarak arkadaşlarıma zarardan çok fayda sağladım. Bu böyle. Arkadaşlarım Đilas ve Jovica Stanišić'den birinin benim arkadaşım olduğunu sanıyordum,  ama daha fazlası değil ..."


 Danilović, Sırbistan ve tüm halklar için de yorum yaptı:

"Biz artık  olmayan bir halk haline geldik. Bir duruşumuz yok. Kimliğimiz yok. Gururumuz yok. Kendimize saygımız yok. Ne oldu bize de asaletimiz  kalmadı?  Ama inan bu durumda bile biz kendimize saygı duyuyoruz! Ayrıca yabancılarla müzakarelerde bulunurken onlar  bize bizden  daha çok saygı duyuyorlar. Biz pantolonlarımızı aşağı indirdik ve onların her şeyini kabul ettik. Sadece çok acıtmasın diye. dua ettik "

Virtus Bologna'da giydiği 5 numaralı forma Mart ayı başlarında emekliye ayrılacak ve medyada ilk defa bu konuyu Dnevnik'le yaptığı röportajda yorumluyor.



"Bu sembolik bir jest değildir. Bu sporcular için yapılabilecek en büyük onurdur. Bu  her zaman aynı değildir.  – Saraybosna'da bir kulüp olan Pofalići, saygı duyuyorum bu kulübe.( Danilovic burada küçükken formasını giydiği ve sonra bu formayı emekli eden kulübünden bahsediyor) Virtus Bologna Avrupa'nın basketbol tarihine sahip en zengin kulüplerinden biri. Futbolun Juventus'udur.  Kulüp krizler atlattı; iflas etti; sert bir ligde oynadı ve yeniden geri geldi. Eğer  Virtus hakkında konuşuyorsak insanların her şeyi bilmesini isterim. Bir çok insan onu Kinder olarak bilir, ama bu sadece sponsorunun ismidir." 

Danilovic şu şekilde sözlerini noktalıyor:

"Virtus 1927 yılında kurulmuş bir kulüptür. Bu bir oyuncu için bir onurdur.  Bu sadece İtalya'da değildir. Bu bizim kimseye saygı duymayışımız ile bağlantılıdır. Hatta ölmüş olsa bile"  

Çeviri : Rüştü Şenyüz & Furkan Zengin

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...