21 Eylül 2011 Çarşamba

Helal Olsun Size



3 Temmuz'dan bu yana gelişen olaylar biraz da iş yoğunluğu sebebiyle bir şeyler yazasım yoktu. Eurobasket'te yazmaya karar verdim ama oradaki tabloda beni spordan soğutur biçimde olduğu için elim gitmedi klavyeye. Arada Aykut sağolsun bir Fatih Avan yazısı çıkardı- kimsenin umurunda olmadığı atletimiz - , bir de TVF'nin muhteşem icraatlarından birine değindi.  

Dün akşam bambaşka bir şey vardı, TFF sayesinde delicesine bir aşkla bağlı olduğumuz,maç günü saatler öncesinden gidip etrafında adeta tavaf ettiğimiz, mabedimiz dediğimiz Şükrü Saracoğlu'nu, yeri geldiğinde bizimle omuz omuza o tribünde duran, yeri geldiğinde biz stadda iken kendileri ekran başında olan annelerimize kardeşlerimize, eşlerimize, sevgililerimize çocuklarımıza emanet ettik. Dün onların günüydü. Kimisi hayatında ilk kez maça gelmenin heyecanındaydı, kimisi bizim herif ne buluyor bunda her hafta geliyor bir de ben bakayım dedi. Kimisi ise daha tecrübeli, arada bayanları organize etmeye çalıştılar eee ne de olsa deneyimliler onlar. DJ Hakk,ı Maraton Lacivert diyeceksin anonsu yapıyor hoparlörden ama Maraton'da oturanlar oranın Maraton olduğunu bilmiyor ki :) Bize dışarıya kadar yansıyan Fener gol gol gol sesleri, işte taraftar işte şampiyon sesleri gayet güzeldi. Hayatımda duyduğum bir maç öncesi okunan en düzgün İstiklal Marş'larından birini de okudular dün gece. ( İstiklal Marşını dinlemek için tıklayın ). 


Efendim bedava olmasaydı kimse gelmezdi yalanları ile kendilerini avutanlara tek bir şey söyleyeceğim. Benim annem 62 yaşında normalin ötesinde sporu seven, tv'den zevkle takip eden bir insan. Arada müsait olduğunda Voleybol ya da Basketbol maçlarına da gider Fenerbahçe'nin. Pazartesi niyetlendi maça gitmeye ama bilet kuyruğu vs uğraşamam şimdi diye vazgeçti sonra. Sonra ben akşam eve geldim stadın oraya gidiyorum kimlikle de alıyorlar artık içeri dedim. Ocaktaki yemeği babama emanet edip, benimle stada geldi, girersem içeride giremezsem sizinle dışarıda dururum dedi. Annemin bedava bilet ile ilgili bir sorunu yok, benim 3 tane kombinem var, arkadaşlarımın kombineleri var hani ben 2 3 arkadaşımla maça geleceğim dese ona her türlü bilet var yani. Benim annemi de, o insanları dün oraya getiren "aaa Mango'da indirim var kooooş " mantalitesindeki " aaaa bedava maç var kooooş. " değildi. Oraya gelenlerin bir çoğu belki de uzaktan uzaktan iç geçirdikleri ah şurada bir maç izlesem keşke dedikleri bir yerde maç izleme keyfini yaşamak için oradaydı. Kimisi kocasının formasını giyip gelmiş,kimisi stada kadar geldik lisanssız ürünle içeri girmek olmaz diyerek gidip bir t-shirt dahi olsa satın almış Fenerium'dan. Kimisi Fenerli arkadaşının yanında gelmiş, normalde ne Saracoğlu'nda ne de  kendi stadında özgürce maç izleyememenin eksikliği içinde.Siyah - Beyaz'a gönül vermiş ama sahadaki renkler sarı-lacivert , umurunda değil ki. O tv'den izleyip gıpta ettiği o tribün atmosferini rakip takımın stadında dahi olsa yaşayabilmenin mutluluğunda.Hem belki de rakip takıma gönül vermiş bile olsa en yakın arkadaşıyla yan yana yaşıyor bu mutluluğu. Evet ses çok tiz çıkıyor olabilir rahatsız olan olabilir, Kadın ve Erkek birbirinden ayrılmaz ikilidir, bir bütünün iki yarısıdır. Umarım bundan sonra daha fazla hanım eli değer stadlara, ben kendi koltuğumu seve seve paylaşırım şahsen. 


Dün o stadyumda yaklaşık 46.000 kişi vardı, Türk Futbol tarihine geçmiş olmanız umurumuzda değil. Sizler Fenerbahçe Spor Kulübü'nün şanlı tarihine adınızı altın harflerle çoktan yazdırdınız. Bundan 5 6 sene sonra daha iyi anlaşılacak yaptıklarınız, dün sizinle o stadyumda olan çocuklarınız  arkadaşlarına hava atacak ileride, Benim annem beni bu maça götürdü diye. 5-6 sene sonra bugün bir bebek olan çocuğunuza anlatacaksınız, "seni babana bıraktım yavrum ben maça gittim o gün" diye, videoları göstereceksiniz çocuğunuza. Fenerbahçe Spor Kulübü'nün bu ülkenin en büyük STK'sı olduğunu, her şeyden önemlisi bu ülkede imkanlar verildiğinde kadınların her şeyi yapabileceğini ispatladığınız için ve 2 Temmuz'dan bu yana ilk kez şu sayfayı açıp bana bir şeyler yazma isteği verdiğiniz için  müteşekkirim sizlere. 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...