15 Nisan 2011 Cuma

Sporu Seven Bir Fenerbahçe Taraftarının Bugünü


Aslında övünmek ya da hava atmak için yazmıyorum bunu, bu ülkede futbol her zaman bir numaralı spordur ve öyle de kalacaktır. Ama benim gibi azınlıkta kalan taraftarlar için voleybol ve basketbol gibi diğer branşlar da çok önemli.


Şimdi kendimi GS ya da BJK taraftarının yerine koyuyorum, birinin futbol sezonu ile alakası kalmamış ama çok şükür basketbolda çok iyi gidiyorlar, hani benim kafada bir GS taraftarı varsa o da bugun Caferağa'da Fener'i yensek ya da Çarşamba Sinan Erdem'de Fenerbahçe Ülker'i yener miyiz diye düşünüyordur. BJK taraftarı ise işi daha zor, elde kalan tek şey Türkiye Kupası onda da dolu dizgin gidiyorlar. Benim gibi bir Fenerbahçe taraftarı için ise durum beter.

Akşam 18:00'de işten çıkıyoruz, maç saat 20:30'da. Malum Caferağa şartlarında 7 gibi orda olup o maça girmeme pek imkan yok, işin daha beteri 19:00'da Ankara'da Erkek Voleybol Takımı play off finaline çıkmak için Ziraat Bankası ile oynayacak. hangi birine bölünelim. Aslında bizim bütün sezonumuz böyle, çakışan maçlar yüzünden sürekli bir tercih yapmak zorunda kalıyoruz. Hadi ben istisnayım hemen hemen her spor dalını yakından takip etmek istiyorum, ama sadece voleybolu seven ya da basketbolu seven 1500 2000 kişilik bir kitle çıkartamıyorsak bunu düşünmek lazım diyorum.

Dünya'da örneği yok Fenerbahçe'nin diyoruz da, dünya'da şu kadar branşta faaliyet göstermezsen sana Spor Kulübü demem diyen bir yasa ya da mevzuat örneği de yok ama . Olaya bir de o açıdan bakmak lazım, bu şubelerin hepsinin kendine ait sponsoru olması lazım ( Regal Barcelona gibi ). Evet bayan basket ve erkek voleybol nispeten daha az ilgi çeken branşlar ama bu branşlara sponsor olacak firmanın cebinden çıkacak para Fenerbahçe, Galatasaray ya da Beşiktaş kulüplerini futbol takımlarında herhangi bir co-sponsorluk için ödeyecekleri paradan daha azdır. Elbette futbol takımı kadar göz önünde bulunmayacaklar ama bu takımların Avrupa'da başarı yakalama şansı çok daha yüksek ve Avrupa'da isminiz Türkiye'den çok daha fazla duyulur hale gelebilir.

Bugünden girdik gene ülke sporunu kurtardık yahu, her neyse bir Fenerbahçe taraftarı için en büyük gurur, nisan mayıs aylarında hangi branşlarda şampiyon oluruz diye hesap yapmasıdır. Bu sene bu hesapların içine futbol takımı da girdiği için mutluyuz, sene sonunu ne getirir ne götürür bilinmez bekleyip göreceğiz

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...