29 Mayıs 2010 Cumartesi

Şampiyonluk Çok Yakın


Son maç öncesinde Efes cephesinden kötü haberler geldi. Zaten sıkıntılı olan guard rotasyonları Kerem'in de sakatlanmasıyla iyice sıkıntıya girdi. Thornton'un sakatlığıyla zora giren Efes Pilsen için iyi bir haber değil tabiki de. Fenerbahçe cephesinde işler yolunda özellikle 17 sayıdan geri dönerek kazanılan galibiyetin moralleri çok üst seviyeye çektiğine inanıyorum. Bu galibiyet bana geçen yıl seride 2-0 öndeyken 15 sayıdan maç veren Fenerbahçe'yi hatırlattı. Geçen yıl kırılma noktası o maçtı, Fenerbahçe nedendir bilinmez toparlayamadı ordan sonra bir türlü. bu galibiyetin de Efes için benzer bir etki yaratacağını düşünüyorum, Bu demek değildir ki Efes direnç göstermeyecek ancak direnç gösterecek kadar dayanabileceklerini sanmıyorum.

Son maç göreceğimiz en muhtemel senaryo Ender'in olmadığı dakikalarda guard bölgesinin Rakocevic ile doldurulması olacaktır. Rakocevic top getirmeye çalışırsa muhtemelen Fener kısalarının ön alan presi ile karşılaşacaktır. Ergin Ataman'ın da bu zaafı bildiği için topu mümkün mertebe Smith ile getirmeye çalışacağını düşünüyorum. Bu noktada yapacakları olası hatalar maçın akıbetini belirler diye düşünüyorum. Fenerbahçe için çok ekstra bir oyun planına ihtiyaç yok, seride kazandıkları 3 maçta da ön alanda etkili pres ve iyi savunma ile kazandılar. Tabi hücumda ısrarla içerden oynamayı tercih ettiler kazandıkları tüm maçlarda, yani formül basit aslında. Ben bu formülden vazgeçeceğini sanmıyorum Ertuğrul Hoca'nın.


Ligin genelini değerlendirmek için vaktimiz olacak, dün SKY TURK'te Basketbol Panorama programına konuk oldum, muhtemelen Pazartesi günü de eğer Fenerbahçe şampiyon olursa, özel bir yayın olacak orada da olacağız. Ligin genel değerlendirmesini oraya bırakıyorum, daha sonra bu satırlara taşırız.

Formula 1 olduğu hafta final serisinin son maçının olması büyük talihsizlik, üstelik kuzenimin nikahı sebebiyle basket maçına anca yetişebiliyor olmam daha büyük talihsizlik. Sağlık olsun diyelim keyifli bir hafta sonu diliyorum hepinize.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ŞAMPİYON OLURSAK 10 DK SEVİNMEYECEĞİM EMİN OLDUKTAN SONRA ÇOŞACAĞIM ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...