15 Şubat 2010 Pazartesi

Kabus Geri Mi Dönüyor ?


Efes'in takım kimyasında yaşadığı sıkıntılar belliydi. Ona keza Fenerbahçe'nin de sene başından beri süregelen isteksiz oyunu cabası. Şu Rakocevic mevzusu patlayınca, Ergin Ataman'ın sert tavrını görünce, gönlüm Fener dese de Efes bir adım önde geliyordu bana. Ancak dün maçtan yarım saat önce Rakocevic'in kadroda olduğunu görünce, bu iş bitti dedim içimden. Olayın arka planı nedir bilemem ama ön plandan gözüken çok komik cidden. Daha 3 gün önce takımda kalacağını sanmıyorum, benim sistemimde oynaması zor dediğiniz adamı ilk 5 çıkartıyorsunuz sahaya. Çıkartmak zorunda kalıyorsunuz belki de bilemedim orasın işte...Hani oyuncu olsam, yönetim bile sallamıyor hoca'yı ben niye takayım derim. İşte bu vaziyet içinde başlayan maçta Ömer Onan'ın iştahlı savunmasını da görünce bu maçı kesin Fenerbahçe alır dedim.

Anlamadığım iki nokta , Kasun 3 faul ile oyundayken Fenerbahçe'nin sürekli dışardan oynamaya çalışmasıydı. Gene Kaya ve Kasun oyundayken, Mirsad 4 Semih 3 faul'de iken Efes'in topu ısrarla içeri indirmemesini de anlamadım. Sonuç olarak şutu sokan maçı kazandı. Diyebilirsiniz ki çok ekstra oynamış Ömer Onan. Hayır alakası yok derim, zira Ömer Onan bellidir, ne oynayacağı da bellidir. Şut stili bile bellidir, arka arkaya aynı şekilde 3 tane 3 sayılık atış imkanını Ömer Onan'a verirseniz elbet sokar o da. Onun dışında Fenerbahçe'nin bulduğu 3 sayılık atışların bir çoğu top çevirme sonrasında oluşturulan boş atışlardı. Yani bu derece kaliteli bir takıma, böyle boş şut atma fırsatı tanırsanız elbette yüzdesi yüksek olur.

Sonuç olarak maçı isteyen taraf Fenerbahçe'ydi . Efes'in belki de Maccabi yorgunluğu hatta kafaların biraz da hafta içi oynayacakları Maccabi maçında olması, kendilerini olumsuz etkiledi. Ancak şunu çok rahat söyleyebiliriz ki, yabancı oyuncu rotasyonunda nasıl Efes ağır basıyorsa , yerli oyuncu da hele ki oyuna ağırlıklarını koydukları zaman Fenerbahçe Ülker'in karşısında durmak çok zor cidden. Bu arada Ataman'ın en büyük talihsizliği Nacbar yerine tercih ettiği Shumpert'ın sakatlanarak oyun dışında kalması oldu. He bana kalsa ben direkt Nachbar'ı tercih ederdim ama hocanın seçimidir neticede. Talihsizlik oldu biraz Efes için. Basketbol adına keyifli bir mücadeleydi, hakemlerin tüm katletme çabalarına karşılık...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...